20/JohorBahru,Malaysia/A blogger since 2008/Professional and Intellectual Accountant to be.

Exclusively for Shaf, the editor.

hehe :DD

Nama sebenar mengikut ic ;
Adilah Syaza binti Abdul Aziz

Tarikh lahir ;
24 september 1993

Tempat lahir ;
HSAJB .

Anak ke berapa dlm keluarga ;
anak kedua drpd 4 org adik beradik .

Kronologi sekolah ;
1. tadika NURI (1998-1999)
2. SKTP (2000-2005)
3. smk dua (2006-2008)
4. sms kota tinggi (2009-sekarang)

Keputusan upsr/pmr ;
upsr : 4a1b
pmr : 8a

Apakah perasaan anda ketika diumumkan sebagai salah seorang pelajar cemerlang 8a ?
sememangnya saya berasa sungguh terkejut dan gembira . walau apa pun , saya sangat sangat bersyukur kepada tuhan dengan kejayaan ini .

Antara masalah dan cabaran yg anda hadapi ketika PMR ?
Saya mempunyai kesuntukan masa untuk belajar kerana aktif dengan latihan silat selain menghadiri kelas kelas tambahan yg diadakan di sekolah , walaubagaimanapun , saya masih dapat membahagikan masa dengan teratur dlm menyelesaikan jadual kerja kerja sekolah yg padat .

Siapakah yg bnyk memberikan sokongan kepada anda untuk menghadapi PMR ?
keluarga terutamanya ibu dan ayah , serta guru guru dan rakan rakan baik saya .

Apakah tips belajar anda ?
saya tidak mempunyai apa apa formula belajar , tetapi sbg seorang pelajar , sudah semestinya fokus utama saya adalah menjadi yg terbaik dan cemerlang .

Apakah ucapan anda ?
selamat maju jaya kepada semua warga dato' usman awang . Be the best among the best !

1 comment:

Anonymous said...

igtkan "no sacrifice,no victory".