20/JohorBahru,Malaysia/A blogger since 2008/Professional and Intellectual Accountant to be.

Aku tau aku kuat!

Makin lama aku hidup
Makin banyak cerita aku simpan
Simpan dalam hati je
Tak terluah kat orang lain pun
Walaupun kawan baik sendiri

Bila dah banyak rasa aku simpan
Makin penat badan ni nak menanggung
Orang kata tak elok simpansimpan
Tapi kalau kau kat tempat aku,
baru kau tau macam mana rasanya

Hati ni rasa kosong.
Kosong, kosong dan kosong.

Aku mungkin boleh ketawa.
Aku mungkin boleh senyum.
Tapi dalam hati, siapa tau?

Seribu satu rahsia aku pendam je.
Bila nak luah pun aku tatau.
Rasanya tak terluah kot :')
Biarlah rasa ni tetap dalam hati.
Kalau tu yang terbaik intuk aku.

Aku perlukan seseorang.
Bukan untuk mendengar dan memahami je.
Tapi seseorang yang selalu ada untuk aku,
Susah dan senang.

Aku tak mungkin dapat jadi aku yang dulu.
Aku tak berubah, cuma aku perlukan masa.
Masa yang sangat lama.

Bukan senang nak cantumkan balik kepingan kepingan hati yang dah hancur berderai tu.
Bukan senang.
Dah setahun lebih berlalu.
Tapi rasa tu tetap tak hilang.
Mungkin rasa tu takkan hilang?

Pengalaman dulu banyak membuatkan aku jadi lebih matang.
Baru aku sedar betapa kuatnya diri aku ni.
Aku belajar menghargai.
Dan aku sangat menghargai pengalaman tu.


Tapi aku percaya, semua yang terjadi ni mesti ada hikmahnya.
Tuhan tu lagi tau apa yang terbaik untuk aku.
Tuhan, kuatkan aku.

No comments: