20/JohorBahru,Malaysia/A blogger since 2008/Professional and Intellectual Accountant to be.

Rupa-rupanya.

Oh okay.
Semakin lama kita hidup,
Semakin banyak kita tau pasal diri kita.
Apa kelebihan kita, kekurangan, keistimewaan, kepelikan ha semua tu lah kan.

Aku pun sama.
Semakin banyak dugaan yang Tuhan beri kat aku,
Semakin aku kenal diri aku yang sebenar.

Tambahtambah lagi bila aku dah duduk kat banyak tempat kan.

DUA, SAKTI, PLKN, KMJ

And of course, bila berhadapan dengan situasi situasi yang macam macam lah.

SEDIH HAPPY KECEWA LONELY MARAH dan seangkatan dengannya.

Yeah, terima kasih Tuhan.
Aku semakin kenal diri aku ni.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang agak PUNCTUAL lah.
seriously tau.
I dont like to wait for people, and I dont want people to wait for me too.
Kalau ada event pukul 10 pagi, memang Insya'Allah aku datang tepat pada masanya.
Kan senang.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang BIJAK BERKATA-KATA. (boleh lahh)
Dont get me wrong guys, maksud aku..
Kalau aku ada masalah, aku tak rasa kekok nak bercerita kat orang.
Senang je untuk aku nak bercerita kat orang sebab kalau aku nak bercerita,
memang aku akan pakai ayat yang sesuai lah untuk dia senang nak faham cerita aku tu.
Aku tak cerita merapu rapu. Apa yang aku cerita tu ada flow nya.
Bukan main hentam je. I will go slowly, from A till Z.
Andd, kalau kawankawan aku ada masalah, aku memang boleh lah bagi nasihat.
Kalau orang tu ada masalah, kita tak boleh tegur dia tau,
kita kena bagi words atau action yang dia perlu buat lepas tu.
Bukan blame dia atau pun cakap " Ha tu lah kau, sapa suruh kau buat macam tu "
Tak boleh tau. That's a BIG NO.
Ha macam tu lah.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang suka MEMBERI ARAHAN/MEMIMPIN.
Yeah, aku tak kata aku hebat. Aku tak kata aku leader yang baik jugak.
Tapi, aku rasa aku boleh memimpin orang. Dengan cara aku sendiri.
Aku tak suka lah kalau sesebuah organisasi tu huru hara takde arah tuju.
Atau pun, leader tu haprak tak boleh pakai.
So why not aku je yang memimpin kalau aku rasa aku ada the guts to lead people kan.
Ecececeh. Aku suka benda tu teratur.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang CEPAT KESIAN.
Haihh, aku tak boleh tengok orang susah, orang cacat, orang tua yang sakit ke etc.
Aku mudah menitiskan air mata untuk orangorang macam ni.

Rupa-rupanya.
Aku boleh tengok cerita seram tapi aku tak boleh belah kalau ceritacerita bunuhbunuh orang dengan cara yang sangat tak patut tu.
haaa contoh ; SAW, FINAL DESTINATION dan seangkatan dengannya lah.
Ishh tak takut ke?
Kejam sangat lah, aku tak boleh hehe.
Aku rasa macam aku yang kena, bukan orang yang dalam cerita tu, lol.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang SUKA MENELITI/MEMERHATI orang lain.
Haaa ni bahaya sikit.
Sebab bila aku dah memerhati, and kalau ada benda yang aku tak puas hati,
aku terus kutuk orang tu. tapi dalam hati je lah hahaha.
Aku cuba nak elak, tapi.. memang dah macam tu nak buat macam mana.
Tapi apa pun, aku cuba untuk bersangka baik :) chill lah.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang BERANI.
Ni paling ketara kot sepanjang aku kat KMJ.
Aku tak kesah kalau dicabar kena pergi kat lelaki tu, cakap I LOVE YOU ke apa.
Aku berani jumpa lecturer, minta maaf kalau aku ada buat salah ke apa.
Aku berani cakap kat khalayak ramai.
Come on, kalau kita berani, memang kita akan rasa puas.
Sebab semuanya macam kat hujung jari je.
Hhaha.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang PERAMAH habis.
Ha ni bukan rupa-rupanya dah, ni dah memang.
Kalau tanya kawankawan dulu, lagilagi masa kat DUA tu.
Confirm dorang cakap ;

dila ni happy go lucky, dila ni lawak, dila ni best cot cet cot cet

Hmm betul lah tu.
Aku suka buat orang ketawa sebab aku.
Aku pun cepat mesra, aku boleh sekepala ngan sesapa pun.
Aku suka buat kawan lah. Best apa :)
Tapi jaga jaga tau.
dalam ramah ramah kita pun, mesti ada jugak kita terbuat orang benci kita kan.
I know.

Rupa-rupanya.
Aku seorang yang PEMENDAM.
Selalunya, orang yang happy go lucky ni, kalau dia ada masalah,,
dia tak berapa nak cerita kat orang.
Aku pun macam tu. Ntah lah aku pun tak pasti kenapa.
Tapi memang betul, I'd rather keep the problems to myself.
Tapi orang boleh tau kot kalau aku ada problems.
They can see it through my face haha.
Dahii berkeruttt je memanjangg kann.
Tapi, apa yang aku pendam ni pun boleh memakan diri aku jugak.
Sakit tau!

Haaa, up till now,
ni je kot yang aku dapat discover pasal diri aku.
Memang ada banyak lagi.
Tapi, biar lah aku je yang tau. Personal! hehe.

Till then, take care <3

No comments: