20/JohorBahru,Malaysia/A blogger since 2008/Professional and Intellectual Accountant to be.

Mungkinkah?

All right.
Kejadian berlaku masa on the way balik Taman Perling, JB with Aten and Master.

Mas : Dila, ayam macam mana? (sambil sengihsengih konon comel lah haha)
Me : Ha? Aaaa. Entah, tatau lahh. Alaa jangan lah tanya aku.. sedih lah
Mas : Kau kenapa dengan dia sebenarnya?


Blablabla.
Dah tak ingat dah apa perbualan lepas tu.
Tapi yang penting.
Tibatiba Master cakap :

" Kau tau tak, dia tu still sayang kat kau lagi tu "

okay seriously I was totally surprised
Dah kenapa mamat ni tetiba cakap ayam suka lagi kat aku
Dah sure sure budak tu dah ada girlfriend baru kan lol
TAKKAN LAH. TAK MUNGKIN.

Eh, kau ni betulbetul lah, jangan lah mainmain dia kan dah ada awek. Mesti lah dia sayang kat awek dia tu.
tade maknanya nak ingat ingat aku lagi
(haa macam tu lah)

Tapi, Master keep on convincing aku yang ayam still syg kat aku.
Pastu adalah dia cakap a few things lagi which I'd rather keep it to myself because it is too personal for me.

okay done.
dah almost 9 months berlalu.
dan dia pun dah lama dengan girlfriend dia,
takkan lah dia boleh ada lagi perasaan kat aku.
aku tau tu takkan mungkin.
come on lah.
dia dah tawar hati kot.
takde maknanya dah.

Tapii..
apa yang Master cakap tu.. Betul ke?
Haiihh.
kalau betul, okay lahh, happy lah jugak.
tapi kalau tak betul pun, biarlah what to do kan.
Tapi bila master cakap macam tu,
tu macam member aku sedikit harapan.
Harapan apa pun aku tak pasti lah.
Bercelaru otak, bercampurcampur rasa hati ni.

Hm.
Tak kesah lah betul ke tak.
Yang penting aku masih ingat dia.
Aku masih doakan dia dari jauh.
Dan aku masih lagi sayang dia. Dari jauh.
Dia tau ke tatau aku sayang dia, tu semua tak penting.
Yang penting untuk aku, dia happy.
Biarlah dia happy dengan orang yang dia sayang,
daripada dia terus bersedih dengan orang yang dia tak sayang kan.

Tapi, I have to admit that I cried masa dalam kereta tu.
Masa master cakap macam tu.
I dont know why, I just cried.
Rasa sebak gila hati ni bila cakap pasal dia tau.
Adoiii dila, dila. Kau kan dah tanak nangis.
Kenapa ni? Kenapa susah sgt kau nak lupakan dia?

KENAPA? Mungkin aku terlalu sayangkan dia. Yes.

Bila sampai je rumah,
kena tegur dengan ayah sebab balik malam.
Actually, ayah takde lah marah sangat cuma dia risau keadaan memandu di jalan raya malam malam tu
dari bandar penawar ke JB.
ye lah, kan agak jauh.
walaupun ayah cuma menegur,
aku tatau kenapa, air mata terus menitis.
laju dan deras pulak tu. (eceh ayat tak boleh belah kan)

bila fikirfikir balik,
kenapa aku menangis eh?
macam lah sebelum ni tak pernah kena marah/tegur dengan ayah kan.
macam lah ni first time aku balik lewat.

KENAPA? Mungkin aku terlampau rindukan dia.
Dah lama sangatsangat aku tak nampak batang hidung dia kan.
Daripada masuk matriks, sampai dah putus,
and sampai lah hari pergi sakti tu.
tu lah first aku nampak dia sejak setahun lebih.

Haihhh aku bersyukur gila tengok kau.
Kau nampak sehat je.
Aku suka! Kau tak berubah pun.
still macam dulu, cuma rambut je dah panjang.
Aku tersenyum sendiri bila tengok kau,
tapi hati kecil ni sebenarnya bersedih bila teringat semuanya.

Alaaaaa, aku tade niat pun nak post pasal ni.
Tapi tangan ni gatal dah nak tulis jugak.
Dengan sape lagi aku nak luahkan perasaan kan.
Hanya dengan blog aku ni je lah baru terluah segalanya yang terpendam.

KAU, jaga diri baikbaik tau! Aku sentiasa ada untuk kau!

* Kepada sesiapa je lah yang mengenali diri ini, dan memang tau siapa watak " kau " dalam post post saya ni, jangan salah faham ye kawankawan, bukan apa pun, sekadar bercerita :) *

No comments: